ما در دکترسمعک به کسانی که شنیدن با سمعک را ناکارآمد می دانند، از طریق مشاوره و همراهی حرفه ای کمک می کنیم که حس خوب شنیدن را زندگی کنند.

كاهش شنوايي انتقالي

نویسنده : محمد رجبی
۱۴۰۱/۴/۱۱
كاهش شنوايي انتقالي

اثرات كاهش شنوايي انتقالي بر روي شنوايي شبيه حالتي است كه شدت صدا كاهش پيدا كند مانند وقتي كه ولوم صداي بلندگو را كم كنيم. كاهش ولوم بطور متفاوتي روي فركانسهاي مختلف اثر مي گذارد. تستهاي اديولوژيكي مختلفي وجود دارد كه تعيين ماهيت و جايگاه آناتوميكي اين پاتولوژي را براي ما  امكان پذير مي سازد. بيشتر انواع كاهش شنوايي انتقالي بوسيله دارو برطرف مي‌شوند و مي توان آنها را بطور موفقيت آميزي بوسيله جراحي درمان نمود. در درمان جراحي بايد نسبت به عملكرد طبيعي مجراي گوش و خواص مكانيكي - آگوستيكي[1] مجراي انتقال صوت و اينكه اين عملكرد طبيعي چگونه بوسيله پروسه بيماريها ، ضربه و نقصهاي جنيني تغيير مي يابد اطلاعات كافي داشته باشيم. چنين اطلاعاتي بسيار با اهميت است. بخصوص هنگاميكه كاهش شنوايي انتقالي بوسيله سمعك مدیریت شود و اصوات از مسيري غير از مسير طبيعي به حلزون انتقال داده شوند.

كاهش شنوايي انتقالي


[1] - Mechano-acoustical properties

در پایان

آموزش گوش دادن یا توان‌بخشی شنوایی می‌تواند به برخی از افراد مبتلا به ناشنوایی یا کم شنوایی کمک کند تا توانایی دریافت و پردازش صدا و درک صحبت کردن را به صورت روان‌تری دریافت کنند.

دکتر سمعک با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان گوش، حلق و بینی و شنوایی سنجی، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که حس خوب شنیدن را می‌خواهند ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی دکترسمعک هستید؛ با ما تماس بگیرید.

مقاله ای که با عنوان « كاهش شنوايي انتقالي » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت دکترسمعک گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۸/۴
دکترسمعک
۱۴۰۱/۷/۲۶
محمد رجبی
۱۴۰۱/۷/۱۶
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۷/۸
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۶/۳۱
logo_dr-sammak