ما در دکترسمعک به کسانی که شنیدن با سمعک را ناکارآمد می دانند، از طریق مشاوره و همراهی حرفه ای کمک می کنیم که حس خوب شنیدن را زندگی کنند.

باتري سمعك

نویسنده : محمد رجبی
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
باتري سمعك

1) چگونه بفهمم كه باتري سمعك من تمام شده است؟
سمعك‌ها طوري طراحي شده اند كه به محض اينكه قدرت باتري شروع به كم شدن مي كند، بطور ناگهاني قطع شده و از كار مي افتند. در برخي موارد ممكن است كه شروع به سوت زدن كند. اين‌ها نشان مي دهد كه شما بايد باتري جديدي استفاده کنید.
2) عمر باتري سمعك چقدر است؟
عمر باتري سمعك شما به موارد زير بستگي دارد :
مدل سمعك، ساعاتي كه سمعك بطور پيوسته مورد استفاده قرار مي گيرد، ميزان و درجة ولومي كه شما استفاده مي كنيد و ميزان سر و صداي محيطي كه شما در معرض آن قرار داريد. تجربه نشان داده است كه بطور معمول عمر باتري‌هاي سمعك بين 2 تا 4 هفته مي باشد.

باتري‌هاي سمعك را در دسترس اطفال، كودكان و حيوانات خانگي قرار ندهيد و آنها را جدا از داروها در يك مكان خاص نگهداري‌ كنيد. اگر باتري توسط كودك يا شخص ديگري بلعيده ‌شد، فوراً به نزديكترين مركز بهداشتي-درماني مراجعه کنید.

باتري سمعك

3) آيا باقراردادن باتري‌ها دريخچال مي توان آنها را به حالت اول برگرداند؟
باتري ها را بايد در مكان‌هاي خنك و خشك نگهداري كنيد اما آنرا در يخچال و يا فريزر قرار ندهيد. گرم كردن باتري‌ها نيز سبب فشردگي و زنگ زدگي باتري مي شود و لذا نه تنها عمر باتري را طولاني نمي كند بلكه باعث كوتاه شدن عمر باتري نيز مي شود. باتري‌ها را بدون پوشش در جيب و كيف خود قرار ندهيد. در ضمن لازم است بدانيد كه اجسام آهني باعث مي شوند كه باتري‌ها بصورت ناقص تخليه شوند.
4) قبل از اينكه باتري را داخل سمعك بگذارم چه كاري بايد انجام دهم؟
باتري قبل از اينكه درون سمعك قرار داده شود بايد خشك گردد و داراي دماي طبيعي باشد. دقت كنيد كه باتري دچار زنگ زدگي نشده باشد. اگر باتري زنگ زده باشد (حتي بصورت مختصر) ديگر از آن استفاده نكنيد زيرا به سمعك شما آسيب مي رساند.
5) هنگاميكه از سمعك استفاده نمي كنيم با باتري آن چه كنيم؟
هنگاميكه از سمعك استفاده نمي كنيد باتري را از آن خارج كنيد و يا اينكه حداقل درب جا باتري سمعك را باز گذاريد. اينكار احتمال بروز زنگ زدگي را كاهش مي‌ دهد. بهتر است سمعك را در جعبه يا ظرف خاصي قراردهيد.

 

باتري سمعك

6) درصورتيكه باتري سمعك توسط كودك يا فردي بلعيده شود چه اقدامي بايدكرد؟
باتري سمعك را دور از دسترس اطفال و حيوانات قرار دهيد و حتي الامكان باتري را در كنار داروها و قرص‌ها قرار ندهيد. در صورتيكه باتري سمعك توسط كودك يا فردي بلعيده شد سريعاً به نزديكترين درمانگاه مراجعه کنید و اقدامات درماني لازم را انجام دهيد.در برخي موارد بنابر نظر پزشك فرد بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد زيرا ممكن است كه روده توسط باتري تخريب گردد.

 

در پایان

آموزش گوش دادن یا توان‌بخشی شنوایی می‌تواند به برخی از افراد مبتلا به ناشنوایی یا کم شنوایی کمک کند تا توانایی دریافت و پردازش صدا و درک صحبت کردن را به صورت روان‌تری دریافت کنند.

دکتر سمعک با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان گوش، حلق و بینی و شنوایی سنجی، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که حس خوب شنیدن را می‌خواهند ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی دکترسمعک هستید؛ با ما تماس بگیرید.

مقاله ای که با عنوان « باتري سمعك » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت دکترسمعک گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۸/۴
دکترسمعک
۱۴۰۱/۷/۲۶
محمد رجبی
۱۴۰۱/۷/۱۶
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۷/۸
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۶/۳۱
logo_dr-sammak