ما در دکترسمعک به کسانی که شنیدن با سمعک را ناکارآمد می دانند، از طریق مشاوره و همراهی حرفه ای کمک می کنیم که حس خوب شنیدن را زندگی کنند.

تربيت شنوايي چيست ؟

نویسنده : دکترسمعک
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
تربيت شنوايي چيست ؟

يكي از مهمترين اصول آموزش‌هاي ويژه افراد مبتلا به نقص شنوايي اين است كه فرد بياموزد كه خوب گوش كند و به آنچه كه مي شنود توجه كرده و از آن بهره كافي بگيرد، اين مهم تحت فعاليتي باعنوان “  تربيت شنوايي ” حاصل مي گردد.
تصور بسياري از افراد شنوا اين است كه كودك مبتلا به نقص شنوايي اگر كلمه ويا صدايي را بشنود آنرا درك مي كند. چرا كه معتقدند اين افراد تنها صداها را با شدت كمتري دريافت مي كنند ولي كيفيت صدا براي افراد كم شنوا با كيفيت صدايي كه افراد شنوا دريافت مي كنند تفاوتي ندارد. اين تصور در مورد كاهش شنوايي هاي حسي عصبي درست نمي باشد چرا كه در آسيب‌هاي حسي عصبي افراد نه تنها صدا را كامل دريافت نمي كنند بلكه آنرا بصورتي متفاوت از آنچه شنوايان مي شنوند خواهند شنيد.
دراينگونه افراد حروف، صداها و كلمات به صورت صداهايي كه تا حد زيادي مشابه يكديگر و غيرقابل تشخيص هستند دريافت مي شوند و شخص مبتلا ناچاراً مي بايستي با اتكا به همان صداهاي محدود كه مي تواند بشنود گفتار را درك نمايد و چون درچنين حالتي درك حروف مشكل است درك گفتار نيز به سختي صورت مي گيرد.در اين افراد تربيت شنوايي باعث مي شود كه آنان بتوانند با سهولت بيشتري صداها را تشخيص داده وما بين اصواتي كه دريافت مي كنند تمايز قائل شوند.
تربيت شنوايي سبب افزايش باقيمانده شنوايي نمي گردد.
اما در عين حال سبب مي شود كه افراد نسبت به آنچه كه مي توانند بشنوند حساس تر شده و درك بهتري داشته باشند.
بطوركلي بايد گفت كه تربيت شنوايي به مجموعه آموزشهايي اطلاق مي گردد كه به فرد مبتلا به نقص شنوايي كمك مي كند تا حداكثر استفاده ممكن را از باقيمانده شنوايي خود به عمل آورد.
 

تربيت شنوايي چيست ؟

در پایان

آموزش گوش دادن یا توان‌بخشی شنوایی می‌تواند به برخی از افراد مبتلا به ناشنوایی یا کم شنوایی کمک کند تا توانایی دریافت و پردازش صدا و درک صحبت کردن را به صورت روان‌تری دریافت کنند.

دکتر سمعک با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان گوش، حلق و بینی و شنوایی سنجی، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که حس خوب شنیدن را می‌خواهند ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی دکترسمعک هستید؛ با ما تماس بگیرید.

مقاله ای که با عنوان « تربيت شنوايي چيست ؟ » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت دکترسمعک گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۸/۴
دکترسمعک
۱۴۰۱/۷/۲۶
محمد رجبی
۱۴۰۱/۷/۱۶
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۷/۸
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۶/۳۱
logo_dr-sammak