ما در دکترسمعک به کسانی که شنیدن با سمعک را ناکارآمد می دانند، از طریق مشاوره و همراهی حرفه ای کمک می کنیم که حس خوب شنیدن را زندگی کنند.

گوش شناگران

نویسنده : دکترسمعک
۱۴۰۱/۶/۲۳
گوش شناگران

گوش شناگران اصطلاحا به عفونت خارجی گوش که در مجرای گوش رخ می دهد گفته می شود. این بیماری معمولا به دلیل باقی ماندن آب در گوش بعد از شنا ایجاد می شود که محیط مطلوب برای رشد باکتری ها فراهم می کند و اغلب با التهاب همراه است و بسته به شدت عفونت می تواند حاد یا مزمن باشد. این نوع عفونت گوش، در کودکان و نوجوانان شایع تر است و بیشتر در فصول آلرژی یا زمان سرماخوردگی و آنفولانزا اتفاق می افتد. 
شنا کردن در آب کثیف و آلوده یکی از متداولترین دلایل این نوع عفونت گوش است.باکتری هایی که در این مکان ها یافت می شود و به راحتی می توانند وارد کانال گوش شوند در بسیاری از موارد نادر، توسط یک قارچ ایجاد می شود.باکتری هایی که به علت بیماری های تنفسی به کانال گوش وارد می شوند و باعث عفونت و التهاب می شوند.
خراشیدگی کانال گوش ، خاراندن آن با انگشت یا گوش پاک کن ،یا قرار دادن هندزفری آلوده و مواردی که باعث پارگی کانال گوش می شوند می توانند منجر به رشد باکتری ها شود.
علائم این بیماری بسته به وسعت آن در افراد مختلف متفاوت است و مهمترین آنها عبارتند از:
•    خارش گوش
•    احساس سنگینی
•    فشار بر پرده گوش
•    درد گوش و التهاب
•    خروج مایع زرد یا سبز رنگ از گوش
•    کاهش شنوایی
•    تب
•    خون
 

در پایان

آموزش گوش دادن یا توان‌بخشی شنوایی می‌تواند به برخی از افراد مبتلا به ناشنوایی یا کم شنوایی کمک کند تا توانایی دریافت و پردازش صدا و درک صحبت کردن را به صورت روان‌تری دریافت کنند.

دکتر سمعک با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان گوش، حلق و بینی و شنوایی سنجی، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که حس خوب شنیدن را می‌خواهند ارائه می‌دهد. اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی دکترسمعک هستید؛ با ما تماس بگیرید.

مقاله ای که با عنوان « گوش شناگران » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت دکترسمعک گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۸/۴
دکترسمعک
۱۴۰۱/۷/۲۶
محمد رجبی
۱۴۰۱/۷/۱۶
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۷/۸
روشنک کشی زاده
۱۴۰۱/۶/۳۱
logo_dr-sammak